Reklam som konst

Förutom det unika konceptet (släpp 250 000 olikfärgade studsbollar nedför en gata i San Fransisco) och de häftiga färgerna, har de lyckats att få ett skönt flow via klipp, höghastighetskameror och stämningsfull musik. Musiken är för övrigt en José González utmärkta cover på svenska The Knife's "Hearbeats".
Jag tror att reklam är en av de få kanaler som Svensson konsumerar konst genom. Det klagas mycket på reklam, men det kanske har blivit (eller är på väg att bli) en konstform som fyller en viktig funktion i vanliga människors liv.
Ni hittar "extended version" här (på reklamens egen webbsite). Ni behöver också Quicktime 7.
1 Comments:
Hej Attila och kul att du besökte min sida. Bollreklamen gillar även jag starkt. Har också en anna favorit som gick för något år sedan som jag tror var reklam för ett jeansmärke. Två tonåringar som tittar på varandra och börjar spronga, först i lägenheten, sedan ut genom fönstret (dörren?), sedan vidare ut i naturen uppför trädstammarna och vidare ut i kosmos. Den gav en jättehärlig vild och fri känsla.
Post a Comment
<< Home